آقاجانی، امیر (1398). پیشایندهای تصویر برند بیمارستان و ارتباط آن با نیت رفتاری گردشگر پزشکی با تأکید بر گردشگران داخلی (مورد مطالعه: شهرک سلامت اصفهان)، پایاننامهٔ کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور مهریز.
ایزدی، مرتضی، ایوبیان، علی و نصیری، طه (1391). وضعیت گردشگری سلامت در ایران؛ فرصت یا تهدید. مجلهٔ طب نظامی، ۱۴(۲)، 69-75.
باصولی، مهدی، درخش، سعیده و اسعدی، میرمحمد (1400). شاخصهای فرهنگی جذب گردشگران سلامت: مدلسازی ساختاری تفسیری. فرهنگ و ارتقای سلامت، 5(1)، 72-82.
جعفری، سیدمحمدباقر، جندقی، غلامرضا و رفیعی، سحر (1397). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر انتخاب یک مقصد گردشگری پزشکی. مدیریت اطلاعات سلامت، 15(۶۰)، ۸۳-۸۹.
حسینی، سیده سمیه و تقوایی، مسعود (1400). تدوین و ارزیابی شاخصهای گسترش دهکدههای سلامت با رویکرد توسعهی گردشگری پزشکی در جهت یکپارچهسازی خدمات در ایران (مطالعهٔ کیفی و کمّی). پژوهشهای جغرافیای انسانی، 53(3)، 10۳۴-۱۰۱۵.
سعیدبخش، سعید، کاظمی، علی، نعمتبخش، محمدعلی و رنجبریان، بهرام (1399). طراحی مدل بازاریابی الکترونیکی گردشگری پزشکی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد سیستمهای پیشنهاددهنده. تحقیقات بازاریابی نوین، 10(۳۷)، ۱۰۵-۱۲۸.
قربانخانی، سمیه، رحیمی نیک، اعظم و علیقلی، منصوره (1400). ارائهٔ مدل جذب گردشگر پزشکی در بیمارستانهای علوم پزشکی شهر تهران. مدیریت پرستاری، 10(1)، 35-49.
کرمی، فریبا، بیاتی خطیبی، مریم و طالبزاده شوشتری، علی (1395). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر توسعهٔ گردشگری پزشکی با تأکید بر گردشگران داخلی (نمونهٔ موردمطالعه: شهر مشهد). جغرافیا و توسعهٔ ناحیهای، 14(27)، 109-128.
گودرزی، مجید، تقوایی، مسعود و زنگیآبادی، علی (1393). توسعهٔ گردشکری پزشکی داخلی در شهر شیراز. مدیریت اطلاعات سلامت، 11(4)، 485-496.
Aghajani, A. (2019). Prerequisites of the hospital brand image and its relationship with the behavioral intentions of the medical tourist with emphasis on domestic tourists (Case study: Isfahan Health Settlement). M.Sc. Thesis, Payame Noor University of Mehriz. [in Persian]
Awadzi, W., & Panda, D. (2006). Medical Tourism: Globalization and the marketing of medical services. Consortium Journal of Hospitality & Tourism, 11(1).
Basoli, M., Derakhsh, S., & Asadi, M. (2022). Cultural indicators of health tourist attraction: Interpretive structural modeling.
Culture and Health Promotion,
5(1), 72-82.
http://ijhp.ir/article-۱-۳۹۲-fa.html [in Persian]
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology.
Qualitative Research in Psychology,
3(2), 77-101. DOI:
10.1191/1478088706qp063oa
Cham, T. H., Lim, Y. M., Sia, B. C., Cheah, J. H., & Ting, H. (2021). Medical tourism destination image and its relationship with the intention to revisit: A study of Chinese medical tourists in Malaysia.
Journal of China Tourism Research,
17(2), 163-191. DOI:
10.1080/19388160.2020.1734514
Garcia, A. G., & Besinga, C. A. (2006). Challenges and opportunities in the Philippine medical tourism industry. The SVG Review, 4(1), 41-55.
Ghorbankhani, S., Rahimi Nik, A., & Dehdashti Shahrokh, Z. (2022). Presenting a model for attracting medical tourists in medical sciences hospitals in Tehran. Nursing Management, 10(1), 35-49. [in Persian].
Goodarzi, M., Taghvaei, M., & Zangiabadi, A. (2014). Development of domestic medical tourism in Shiraz. Health Information Management. 11(4), 485-496. [in Persian]
Hosseini, S., & Taghvaei, M. (2022). Development and evaluation of indicators for the development of health villages with the approach of medical tourism development in order to integrate services in Iran (qualitative and quantitative study). Human Geography Research, 53(3), 1015. doi: 10.22059/jhgr.2020.300901.1008107-1034 [in Persian]
Jafari, S., Jandaghi, G., & Rafiei, S. (2017). Identify and prioritize the factors affecting the selection of a medical tourism destination. Health Information Management, 15(60). DOI: 10.22122/him.v15i2.3020 [in Persian]
Kar, S. (2018). Evaluation and selection of medical tourism sites: A rough analytic hierarchy process based multi‐attributive border approximation area comparison approach.
Expert Systems,
35(1), e12232. DOI:
10.1111/exsy.12232
Karami, F., Bayati Khatibi, M., & Talebzadeh Shoushtari, A (2016). Identifying and prioritizing the factors affecting the development of medical tourism with emphasis on domestic tourists (Case study: Mashhad). Geography and Regional Development, 14(27), 109-128. DOI: 10.22067/geography.v14i2.49871 [in Persian]
Marlowe, J., & Sullivan, P. (2007). Medical tourism: the ultimate outsourcing. Human Resource Planning, 30(2), 8-10.
Robinson, D., Newman, S. P., & Stead, S. M. (2019). Community perceptions link environmental decline to reduced support for tourism development in small island states: A case study in the Turks and Caicos Islands.
Marine Policy,
108, 103671.
https://doi.org/10.1016/j.marpol.2019.103671
Roy, J., Chatterjee, K., Bandyopadhyay, A., & Kar, S. (2018). Evaluation and selection of medical tourism sites: A rough analytic hierarchy process based multi‐attributive border approximation area comparison approach.
Expert Systems,
35(1), e12232.
https://doi.org/10.1111/exsy.12232
Saeed Bakhsh, S., Kazemi, A., Nematbakhsh, M. A., & Ranjbarian, B. (2020). Designing an e-marketing model for medical tourism in the Islamic Republic of Iran, with the approach of proposing systems. New Marketing Research, 10(37), 128-105. doi: 10.22108/nmrj.2020.119729.1923 [in Persian]
Wang, J. H., Feng, H., & Wu, Y. (2020). Exploring key factors of medical tourism and its relation with tourism attraction and re-visit intention.
Cogent Social Sciences,
6(1), 1746108.
https://doi.org/10.1080/23311886.2020.1746108