English
فصلنامه علمی- پژوهشی «گردشگری و توسعه»
مشاهده جزئیات مقاله
دانلود فایل مقاله :
( 144 بازدید ) ( 93 دانلود )
اطلاعات انتشار : دوره 2 - شماره 1 - شماره پیاپی 7
نوع مقاله : مقالة‌ تحقيقي‌ (پژوهشي‌)
عنوان مقاله :

تحلیل تأثیر تصویر ذهنی گردشگران از مقصد گردشگری بر رفتار آینده آنandshy;ها (مطالعه موردی شهرستان چالوس)

خلاصه مقاله :

این تحقیق نام تجاری مقصد، تصویر مقصد و دلایل بازدید دوباره و توصیه مقصد به دیگران را بررسی میandshy;کند. در واقع این تحقیق به بررسی روابط بین تداعیandshy;های نام تجاری (تصویر شناختی، عاطفی و منحصر به فرد) تصویر نام تجاری (تصویر کلی از یک مقصد) و رفتار آینده گردشگران میandshy;پردازد. سوال اصلی تحقیق این است که آیا تصویر کلی و اجزای آن به عنوان تداعی های نام تجاری مقصد بر رفتار آینده گردشگران تاثیر دارد؟ برای این منظور، یک مطالعه در شهرستان چالوس انجام شد. این تحقیق به ترتیب از نظر هدف و روش، کاربردی و توصیفی-پیمایشی بوده و جامعه آماری شامل 340 نفر از گردشگران داخلی شهرستان چالوس میandshy;باشد و داده ها از طریق پرسشنامهandshy;ای که روایی و پایایی آن به تأیید رسیده جمع آوری گردید و تجزیه و تحلیل اطلاعات به کمک دو نرم افزار spss andnbsp;( آمار توصیفی) و Lisrel andnbsp;(آمار استنباطی)، مدل یابی معادلات ساختاری انجام شده است. نتایج بدست آمده از این تحقیق نشان میandshy;دهد که تصویر مقصد نقش واسطهandshy;ای را بین تصویر عاطفی و تمایلات رفتاری، بازی میandshy;کند. نتایج تأیید میandshy;کند که یک تصویر مقصد، مستقیماً بر تمایل افراد به بازدید مجدد و توصیه آن مقصد به دیگران اثرandshy;گذار است. نتایج همچنین نشان داد که تصویر شناختی بر تصویر کلی مقصد تأثیر منفی دارد و تصویر منحصر به فرد بر تصویر کلی مقصد تأثیر ندارد.

تخصص ها :

تصویر شناختی، تصویر عاطفی، تصویر کلی، تصویر منحصر به فرد، رفتار آینده گردشگران

منابع :


نویسندگان مقاله :
نویسندهترتیب نویسندهدانشگاه / سازمان/ موسسهدانشگاه / سازمان/ موسسه ( لاتین )سمتپست الکترونیکیمدرک تحصیلی
صاحبه موسی پور
(نویسنده مسئول)
1   sahebeh_mousapour@yahoo.com 
محمدرحیم اسفیدانی 2   sahebeh_mousapour@yahoo.com 
محمدحسین رحمتی 3   sahebeh_mousapour@yahoo.com 
مریم تجلی اردکانی 4   sahebeh_mousapour@yahoo.com 
شماره های منتشر شده
دسترسی سریع

کلیه حقوق این وب سایت برای فصلنامه علمی- پژوهشی «گردشگری و توسعه» محفوظ می باشد .