اکبری مهربانی، سارا (1382). بررسی کمّی توزیع درآمد نهادی در قالب ماتریس حسابداری اجتماعی ایران سال 1375، پایاننامهٔ کارشناسی ارشد، دانشکدهٔ اقتصاد، دانشگاه علامه طباطبائی.
بانوئی، علیاصغر، جوادی، کوروش، مهاجری، پریسا، جهانفر، نیلوفر، خالقی، پگاه و حسینی، سیدمحمد امین (1399). نقش و اهمیت اقتصادی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در قالب ماتریس حسابداری اجتماعی. تهران: مؤسسهٔ راهبردهای بازنشستگی صبا، انتشارات طرح نقد.
پرتوی، ملوک (1387). تأثیر عملکرد بخش گردشگری بر شاخصهای کلان اقتصادی طی برنامهٔ سوم توسعه (با نظری اجمالی به برنامههای توسعهٔ این بخش در برنامهٔ چهارم توسعه). مجلهٔ اقتصادی (ماهنامهٔ بررسی مسائل و سیاستهای اقتصادی)، ۸(۷۷ و ۷۸)، ۵-۱۴.
تاجعلی، معصومه (1385). بررسی اثرات اقتصادی گردشگری در جمهوری اسلامی ایران، پایاننامهٔ کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا (س).
رمضانی، صفورا (1389). تجزیهوتحلیل نقش گردشگری بر اقتصاد استان اصفهان در سال 1385، پایاننامهٔ کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
سبحانیان، سیدمحمدهادی، مهاجری، پریسا، بانوئی، علیاصغر و خالقی، پگاه (1401). بررسی اثر شیوع بیماری کرونا بر ستاندهٔ بخشهای اقتصادی و توزیع درآمد از مسیر صادرات غیرنفتی زیربخشهای صنعتی. پژوهشنامهٔ بازرگانی، 26(102)، ۱-۳۶.
صباغ کرمانی، مجید و امیریان، سعید (1379). بررسی اثرات اقتصادی توریسم در جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تحلیل داده - ستانده. پژوهشنامهٔ بازرگانی، ۴(۱۶)، ۵۷-۸۳.
طیبی، سیدکمیل، جباری، امیر و بابکی، روحاللّه (۱۳۸۶). بررسی رابطهٔ توسعهٔ گردشگری و رشد اقتصادی در ایران (۱۳۳۸-۱۳۸۳). پژوهشنامهٔ علوم انسانی و اجتماعی، ویژهٔ اقتصاد، (۲۶)، ۸۳-۱۱۰.
فراهانی، عاطفهسادات (۱۳۹۶). سنجش اثرگذاری گردشگری بینالمللی در اقتصاد ایران، رویکرد ماتریس حسابداری اجتماعی، پایاننامهٔ کارشناسی ارشد دانشکدهٔ علوم اقتصادی و اجتماعی، دانشگاه الزهرا (س).
فرزین، محمدرضا، عباسپور، نیلوفر، اشرفی، یکتا و ضرغام، حمید (۱۳۹۸). تأثیرات توسعهٔ گردشگری ورودی در تولید و اشتغال بخشهای اقتصادی رهیافت تحلیل مسیر ساختاری. گردشگری و توسعه، ۸(۴)، ۳۸-۵۸.
قادری، دلنیا (۱۳۹۴). سنجش آثار افزایش مخارج گردشگری خارجی بر تولید و توزیع درآمد نهادی با استفاده از رویکرد ماتریس حسابداری اجتماعی، پایاننامهٔ کارشناسی ارشد، دانشکدهٔ اقتصاد، دانشگاه علامه طباطبائی.
لاندبرگ، دانلد، مورتی، کرشنا و استاونگا، مینک (۱۳۸۳). اقتصاد گردشگری، ترجمهٔ محمدرضا فرزین. تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به مطالعات پژوهشهای بازرگانی.
نوبخت، محمدباقر و پیروز، الهام (۱۳۸۷). توسعهٔ صنعت گردشگری در ایران، موانع و راهکارها. تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
Akbari Mehrabani, S. (2012). Quantitative Study of Institutional Income Distribution via Social Accounting Matrix of Iran in 2015, Master's Thesis, Faculty of Economics, Allameh Tabataba’i University. [In Persian]
Balaguer, L., & Cantavella-Jorda, M. (2002). Tourism as a Long-run Economic Growth Factor: The Spanish Case.
Applied Economics,
34(7), 877-884. https://
doi.org/10.1080/00036840110058923
Banoui, A. A., Javadi, K., Mohajeri, P., Jahanfar, N., Khaleghi, P., & Hosseini, S. M. A. (2019). The Economic and Social Importance of the National Pension Fund in the Framework of Social Accounting Matrix. Tehran: Saba Retirement Strategies Institute, Naqd Plan Publications. [In Persian]
Bouarar, A. C., Mouloudj, K., & Mouloudj, S. (2020). The Impact of Coronavirus on Tourism Sector-an Analytical Study.
Journal of Economics and Management,
20(1), 323-335.
https://mpra.ub.uni-muenchen.de/107784/
Defourny, J., & Thorbecke, E. (1984). Structural Path Analysis and Multiplier Decomposition within a Social Accounting Matrix Framework.
The Economic Journal,
94(373), 111-136.
https://www.jstor.org/stable/2232220
Farahani, A. (2016). Measuring the Impact of International Tourism on Iranian Economy; The Social Accounting Matrix Approach, Master's Thesis, Faculty of Economic and Social Sciences, Al-Zahra University. [In Persian]
Internatonal Labour Organization (ILO) (2020). Covid-19 and Employment in the Tourism Sector; Impact and Response in Asia and the Pacific. https://www.ilo.org› briefingnote › wcms_742664
Lundberg, D., Moretti, K., & Stavunga. M. (1995). Tourism Economy, Translated by Mohammad Reza Farzin (2013), Business Publishing Company. Research Studies of Chamber of Commerce, Industries, Mines and Agriculture.
Nobakht, M. B., & Pirouz, E. (2007). Development of Tourism Industry in Iran, Obstacles and Solutions, Tehran, Islamic Azad University. [In Persian]
Partovi, M. (2007). The Effect of the Performance of the Tourism Sector on Macroeconomic Indicators during the Third Development. Economic Journal, 8(77 and 78), 5-14. [In Persian]
Qaderi, D. (2014). Measuring the Effects of Increasing Foreign Tourism Expenditures on the Production and Distribution of Institutional Income Using the Social Accounting Matrix Approach. Master's Thesis, Faculty of Economics, Allameh Tabataba’i University. [In Persian]
Ramezani, S. (2009). Analysis of the Role of Tourism on the Economy of Isfahan province in 2015, Master's Thesis, Isfahan University. [In Persian]
Sabbagh Kermani, M., & Amirian, S. (2000). Investigating the Economic Effects of Tourism on the Islamic Republic of Iran using Input-Output Analysis. Iranian Journal of Trade Studies, 4(16), 57-83. [In Persian]
Sobhanian, S. M. H., Mohajeri, P., Banouei, A. A. & Khaleghi, P. (2022). Investigating the Effect of Covid-19 Outbreak on the Output of Economic Sectors and Income Distribution Through Non-Oil Exports of Industrial Sub-Sectors. Iranian Journal of Trade Studies, 26(102), 1-36. [In Persian]
Taj Ali, M. (2006). Investigating the Economic Effects of Tourism in the Islamic Republic of Iran, Master's Thesis, Al-Zahra University. [In Persian]
Tayibi, S. K., Jabari, A., & Babaki, R. (2007). Investigating the Relationship between Tourism Development and Economic Growth in Iran (1338-1383). Journal of Humanities and Social Sciences (Economics Special), 26, 83-110. [In Persian]
Thorbecke, E. (1998). Social Accounting Matrices and Social Accounting Analysis, in: W. Isard, I. J. Aziz, M. P. Dreman, R. E. Miller, S. Saltzman and E. Thorbecke (eds.) Methods of Interregional and Regional Analysis, Ashgate Publishing Limited, 281-328.