الوانی، سیدمهدی و شریفزاده، فتاح (1390). فرایند خطمشیگذاری عمومی. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.
جعفری هفتخانی، نادر و چابکی، رامین (1388). «خطمشیگذاری تبلیغات تجاری در جمهوری اسلامی ایران (چالشها و فرصتهای تبلیغات بانکی)». فرهنگ و ارتباطات، شمارۀ 1، ص 5-30.
حیدری چیانه، رحیم، رضاطبع ازگمی، سیده خدیجه، سلطانی، ناصر و معتمدیمهر، اکبر (1392). «تحلیلی بر سیاستگذاری گردشگری در ایران». مجلۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، دورۀ 2، شمارۀ 5، ص 11-31.
خلیلوند، کلثوم و پاشایی، ستار (1394). «نقش خطمشیگذاری و برنامهریزی در توسعۀ گردشگری». دومین همایش ملی گردشگری، سرمایههای ملی و چشمانداز آینده.
داناییفرد، حسن و امامی، سیدمجتبی (1386). «استراتژیهای پژوهش کیفی، تأملی بر نظریهپردازی داده بنیاد». اندیشۀ مدیریت راهبردی، دورۀ 1، شمارۀ 2، ص 69-97.
داناییفرد، حسن، الوانی، سیدمهدی و عادل، آذر (1383). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت رویکردی جامع. تهران: انتشارات صفار.
رحمانی، زینالعابدین، پرهیزگار، محمدمهدی، امینی، محمدتقی و شیرمحمدی، یزدان (1392). «عوامل مؤثر بر اجرای خطمشیهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران». فصلنامۀ مدیریت گردشگری، دورۀ 8، شمارۀ 24، ص 183-207.
روشندل اربطانی، طاهر و محمودزاده، احد (1396). «طراحی مدل تبلیغات از طریق رسانههای اجتماعی بهمنظور تأثیر بر تمایل مشتریان». مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، دورۀ 9، شمارۀ 4، ص 763-786.
ضرغام بروجنی، حمید و بذرافشان، مرتضی (1393). « بررسی عوامل مؤثر بر اجرای خطمشیهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران (از دیدگاه پژوهشگران دانشگاهی)». مجلۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، دورۀ 3، شمارۀ 9، ص 31-51.
قلیپور، رحمتالله، حسنقلیپور، طهمورث، همتی، عبدالناصر و شریفی، کیومرث (1391). «ارائۀ مدل سیاستگذاری تبلیغات اثربخش در صنعت بیمه با رویکرد نقشهشناختی». مدیریت بازرگانی، دورۀ 4، شمارۀ 3، ص 121-136.
قلیپور، رحمتالله، داناییفرد، حسن، زارعی متین، حسن، جندقی، غلامرضا و فلاح، محمدرضا (1390). «ارائۀ مدلی برای اجرای خطمشیهای صنعتی: مطالعۀ موردی استان قم». مدیریت فرهنگ سازمانی، دورۀ 9، شمارۀ 2، ص 103-130.
قنبری همدانی، سوده (1396). « خطمشی از تدوین تا اجرا با رویکرد بررسی موانع دستیابی به اجرای کامل خطمشیهای عمومی از دیدگاه صاحبنظران». سومین همایش ملی پژوهشهای نوین در حوزۀ علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران.
محمدی، حمید (1387). «خطمشیگذاری رسانه». پژوهش و سنجش، دورۀ 15، شمارۀ 53، ص 69-92.
مقتدایی، رضا و ازغندی، علیرضا (1395). «آسیبشناسی سیاستگذاری فرهنگی جمهوری اسلامی ایران». فصلنامۀ تخصصی علوم سیاسی، دورۀ 12، شمارۀ 34، ص 7-26.
منتظر عطایی، محبوبه، اکبری، احمد، چرابین، مسلم و کریمی، محمد (1398). «ارائۀ مدل عقلانیت در خطمشیگذاری نظام آموزش دانشگاه آزاد اسلامی». فصلنامۀ خطمشیگذاری عمومی در مدیریت، دورۀ 10، شمارۀ 35، ص 1-10.
واعظی، رضا، شریفزاده، فتاح و محمدی، محسن (1395). «شناسایی و اولویتبندی الگوهای ارزیابی خطمشی عمومی». فصلنامۀ علوم مدیریت ایران، دورۀ 10، شمارۀ 40، ص 1-21.
ویسی، هادی (1396). «بررسی خطمشیگذاری صنعت گردشگری در قوانین بالادستی جمهوری اسلامی ایران». مطالعات راهبردی خطمشیگذاری عمومی، دورۀ 7، شمارۀ 25، ص 93-112.
Abbasi, M. R., Shiraz Pazarani, A. (2011). “Higher Education Quality Policy: Challenges and Perspectives”. The Fifth Quality Assessment Conference in the Academic System, Tehran
Airey, D., & Chong, K. (2010). “National policy-makers for tourism in China”. Annals of tourism Research. 37(2), 295-314.
Albarq, A. N. (2014). “Measuring the Impacts of Online Word-of-Mouth on Tourists’ Attitude and Intentions to Visit Jordan: An Empirical Study”. International Business Research. 7(1), 14-22.
Ammani, P. (2009). “Advertising: Decision-making process”. IUP Journal of Management Research. 8(6), 60.
Braud, P. (1998). The garden of democratic delights: for a psycho-emotional reading of pluralist systems. Greenwood Publishing Group.
Corbin, J., & Strauss, A. (2008). “Strategies for qualitative data analysis”. Basics of Qualitative Research. Techniques and procedures for developing grounded theory, 3.
Garcia Henche, B. (2018). “Urban experiential tourism marketing”. Journal of Tourism Analysis. 25(1), 2-22.
Goldfarb, A., & Tucker, C. (2011). “Advertising bans and the substitutability of online and offline advertising”. Journal of Marketing Research. 48(2), 207-227.
Guo, Y., Jiang, J., & Li, S. (2019). “A sustainable tourism policy research review”. Sustainability. 11(11), 3187.
Hackley, C., & Hackley, R. A. (2017). Advertising and promotion. Sage.
Henseler, J., Ringle, C. M., & Sinkovics, R. R. (2009). “The use of partial least squares path modeling in international marketing”. In New challenges to international marketing. Emerald Group Publishing Limited.
Jalilvand, M. R., & Samiei, N. (2012). “The effect of electronic word of mouth on brand image and purchase intention: An empirical study in the automobile industry in Iran”. Marketing Intelligence & Planning.
Jenkin, H. J. (2010). The Impact of Social Networking Mediums on the Decision making Process of Tourists: A Case Study of Stray Ltd. & Spaceship New Zealand Ltd. Industry Report, Waikato Management School, University of Waikato, New Zealand.
Katsitadze, N., & Natsvlishvili, I. (2020). “The Role of State Regulation and Policy in Tourism Development: The Case of Georgia”. In Eurasian Economic Perspectives (pp. 419-434). Springer, Cham.
Kees, J., & Andrews, J. C. (2019). “Research issues and needs at the intersection of advertising and public policy”. Journal of Advertising. 48(1), 126-135.
Krishnan, T. V., & Jain, D. C. (2006). “Optimal dynamic advertising policy for new products”. Management Science. 52(12), 1957-1969.
Magatef, S. G. (2015). “The impact of tourism marketing mix elements on the satisfaction of inbound tourists to Jordan”. International Journal of Business and Social Science. 6(7), 41-58.
Ringle, C. M., Sarstedt, M., & Straub, D. W. (2012). Editor's comments: a critical look at the use of PLS-SEM in “MIS Quarterly”. MIS quarterly, iii-xiv.
Rossi, P. H., Lipsey, M. W., & Freeman, H. E. (2004). “Assessing and monitoring program process”. Evaluation: a systematic approach. Beverly Hills: Sage Publications.
Sapkota, L. (2020). “Role of Advertisement Agency to Promote Tourism in Nepal”. Research Journal of Humanities and Social Sciences. 11(1), 14-18.
Shakeela, A., & Becken, S. (2015). “Understanding tourism leaders’ perceptions of risks from climate change: An assessment of policy-making processes in the Maldives using the social amplification of risk framework (SARF)”. Journal of Sustainable Tourism. 23(1), 65-84.
Sharma, T. (2017). “Tourism Policy and Implementation in India: A Center versus State Tug-of-War”. In Advances in Hospitality and Leisure (pp. 143-153). Emerald Publishing Limited.
Simon, H. A. (1979). “Rational decision making in business organizations”. The American Economic Review. 69(4), 493-513.
Stevenson, N., Airey, D., & Miller, G. (2008). “Tourism policy making: The policymakers’ perspectives”. Annals of Tourism Research. 35(3), 732-750.
Tsiotsou, R., & Ratten, V. (2010). “Future research directions in tourism marketing”. Marketing Intelligence & Planning.
Vinzi, V. E., Chin, W. W., Henseler, J., & Wang, H. (2010). Handbook of partial least squares (Vol. 201, No. 0). Berlin: Springer.
Wetzels, M., Odekerken-Schröder, G., & Van Oppen, C. (2009). “Using PLS path modeling for assessing hierarchical construct models: Guidelines and empirical illustration”. MIS quarterly, 177-195.